Mä oon niin innoissani! Ekaa kertaa tosi pitkään aikaan. Mitä enemmän mietin tätä päätöstä hakea psykologiaan, sitä innostuneempi olen.

Mutta en ole käyttänyt lähipäiviä vain miettimiseen, vaan olen lukenut lukion psykologian kaksi ensimmäistä kirjaa lähes kokonaan sekä aloittanut lukemaan pääsykoekirjaa Tilastolliset menetelmät. Tulostin myös nettimateriaalit valmiiksi.

Mikä parasta - sain kirjeen, että pääsin avoimen yliopiston tilastotieteen kurssille helmikuun lopussa! Se lisää motivaatiotani tuohon tilasto-osuuteen hurjasti! Uskon, että siellä selviää moni tilastotieteen kiemura, joka on aiheuttanut minulle aiemmin harmaita hiuksia.

Tavoitteenani on saada luettua pääsykoekirja kertaalleen ensi viikon loppuun (12.2.) mennessä, luku kerrallaan ja tehtävät tehden. Varsinaiset muistiinpanot aion tehdä toisella lukukerralla, kun on kirjasta kokonaiskäysitys. Tokikin alleviivauksia ja merkintöjä marginaaleihin teen koko ajan, kun siltä tuntuu. Lukion kirjoja voikin lueskella sitten aina välissä kevennyksenä.

Lukusuunnitelma, ensimmäinen lukukerta:

1.-3. luvut 5.2. mennessä

4.-6. luvut 8.2. mennessä

7.-9. luvut 12.2. mennessä

Tavoitteeni ensimmäiselle lukukerralle on saada hyvä käsitys tilastollisten menetelmien kokonaisuudesta sekä löytää kaikkiin tehtäviin vastaukset ja ymmärtää ne. Ensimmäisellä lukukerralla haluan myös hahmottaa jokaissen luvun pääasiat ja tärkeimmät käsitteet.

Uusi pääsykoekirja vaikuttaa paljon mielenkiintoisemmalta kuin aiempina vuosina ollut Nummenmaan kirja: käytännönläheisempi ja ymmärrettävämpi. Toki olen lukenut vasta ensimmäisen luvun, joka olikin aikalailla tuttua asiaa. Nyt ensimmäisten tehtävien pariin! JEI!